Zapewnienie dostępności cyfrowej
Zapewnienie dostępności cyfrowej stron internetowych Komendy Rejonowej Policji Warszawa II
Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego
z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu
strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Żądanie powinno zawierać:
1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu
strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Przekazanie żądania
Żądanie o zapewnienie dostępności cyfrowej można:
- wysłać na adres:
Komenda Rejonowa Policji Warszawa II, ul. Malczewskiego 3/35/7, 02-617 Warszawa
- złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Komendzie Rejonowej Policji Warszawa II,
ul. Malczewskiego 3/35/7, 02-617 Warszawa. Biuro Obsługi Interesanta Komendy Rejonowej
Policji Warszawa II czynne jest od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godz. 8:00-16:00. - przesłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: dyzurny.krp2@ksp.policja.gov.pl
Terminy realizacji żądania
1. Realizacja żądania następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia
wystąpienia z żądaniem.
2. Jeżeli realizacja żądania nie może nastąpić w terminie 7 dni, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia
osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność
cyfrową wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji
mobilnej, jednak nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
3. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony
internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą
z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i
wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji
mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych
informacji.
Postępowanie skargowe
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego
elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w
przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem,
osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r.
poz. 60 i 730).