Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Zapewnienie dostepności cyfrowej

Zapewnienie dostępności cyfrowej

Zapewnienie dostępności cyfrowej stron internetowych Komendy Rejonowej Policji Warszawa II

Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego
z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu
strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Żądanie powinno zawierać:

    1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;

    2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu
       strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo; 

    3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;

    4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Przekazanie żądania

Żądanie o zapewnienie dostępności cyfrowej można:

  •     wysłać na adres:

                        Komenda Rejonowa Policji Warszawa II, ul. Malczewskiego 3/35/7, 02-617 Warszawa

  •     złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta w Komendzie Rejonowej Policji Warszawa II,
        ul. Malczewskiego 3/35/7, 02-617 Warszawa. Biuro Obsługi Interesanta Komendy Rejonowej
        Policji Warszawa II czynne jest od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godz. 8:00-16:00.
  •     przesłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: dyzurny.krp2@ksp.policja.gov.pl

 Terminy realizacji żądania

    1. Realizacja żądania następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia
        wystąpienia z żądaniem.

    2. Jeżeli realizacja żądania nie może nastąpić w terminie 7 dni, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia
        osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność
        cyfrową wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji
        mobilnej, jednak nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

    3. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony 
       internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą
       z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i
       wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji
mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych
informacji.

Postępowanie skargowe

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego
elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w
przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem,
osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r.
poz. 60 i 730).

Powrót na górę strony